Дистанційне навчання 5 клас

                                                                 
 
                
 КАРАНТИН 2020 н.р. БЕРЕЗЕНЬ-ТРАВЕНЬ          
                              


                                3 квітня
Українська мова

Контрольна робота № 7

Відомості з синтаксису й пунктуації. 
Речення з однорідними членами, звертаннями, 
                  вставними словами.                           
І варіант
Початковий і середній рівень
1.     1.Знайти речення з однорідними членами:
    а) Ліс якусь хвилину стояв нерухомо.
    б) Лагідно світить сонце, голубіє небо, стоять у барвистих шатах дерева.
    в) Полохливий заєць пригина вуха, витріща очі і порина у море лісових звуків.
2. Знайти речення, в якому однорідні члени – означення:
    а) Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені на картині.
    б) Була весна весела, щедра, мила.
    в) Мавка йде до калини, ламає червоні кетяги ягід.
3. Виділіть речення з узагальнюючим членом:
    а) Все бачить співець у широкім роздоллі: і небо, і море, красу світову.
    б) На високих горбах шуміли під вітром дуби, липи, клени.
    в) З берега на берег можна добутися баржами, човнами.
4. У якому реченні є звертання?  
    а) Поблискують черешеньки в листі зелененькім.
  б) Мама співає дитині першу пісню, відводить уперше до школи.
    в) Вийди, вийди, сонечко, на дідове полечко.
5. Знайдіть речення із поширеним звертанням:
    а) Гетьмани, гетьмани, якби-то ви встали.
    б) Спи, синочку, спи, дитя.
    в) Запалай, мій вогнику крилатий, полум'ям привітним і незлим.
6. Визначте рядок, у якому всі слова – іменники в кличному відмінку:
    а) сестрицею, Інно, чайка;
    б) Андрію, козаче, учителю;
    в) весна, жінко, калина.
7. Якщо звертання вимовляється з особливою силою, то виділяється:  
    а) тире; б) комою; в) знаком оклику.
8. Виділіть речення, у якому вставне слово виражає впевненість:
    а) Отже, що тут багато говорити і сперечатися.
    б) Звісно, хлопцям не було чого боятися.
    в) Відступати нам, по-перше, пізно, а , по-друге, немає підстав.
9. Яким членом речення є вставне слово?
10. Скласти речення з вставним словом.
11. Слово чи група слів, які називають того, до кого звернена мова, називаються:  
    а) вставним словом;
    б) звертанням;
    в) граматичною основою.
12. Скласти речення із звертанням.
Достатній рівень
1.     Установити відповідність.
1. У нашому лісі ростуть і берези,   А. Однорідні означення
   і дуби, і вільхи.                                 Б. Однорідні обставини
2. Реве та стогне Дніпр широкий.   В. Однорідні підмети
3. Ніч була якась таємнича, темна, Г. Однорідні присудки
   тривожна.                                          Д. Однорідні додатки   
4. На землі, у траві, на деревах -                  
   скрізь вирує життя.
2.     Поставити розділові знаки в реченнях:
Вони були скрізь і на подвір'ї і на деревах і на клумбах. І земля і вода і повітря все поснуло. Легка біла прозора постать обличчям нагадувала Мавку.
3.     Виписати звертання.
Ти постаєш в ясній обнові, як пісня линеш, рідне слово. Ти
наше диво  калинове, кохана материнська мово! Умивайтеся, дівчатонька молоді, цвіт-калину розпускайте на воді. Не журися, козаченьку, ти ще молоденький.
Високий рівень
     Твір-мініатюра з використанням вставних слів, звертань, однорідних членів   речення «Доброти велика сила».


13.04

                     Українська мова

                   Українська література
14.04


17.04
                        Українська мова

                    Українська мова
21.04
              Українська мова

                     Українська література
24.04
             Українська мова


          
           27.04
         28.04
        4.05
          5.05
         8.05
12.05
15.05
18.05
19.05
22.05
25.05

26.05

29.05


                                        21 квітня
                 Українська мова
1.Складіть речення за поданими схемами.
1.А: “П”.           
2.“П”, - а.        
3.“П, - а, - п”.        
4.А: “П!”          
5. “П!” – а.       
6.“П, - а. – П”. 
7. А: “П?”          

2.     Прочитайте текст.. Запишіть,     замінивши пряму мову на діалог.
Кошеня й мишка
Подружилися кошеня й мишенятко. Повернулося кошеня додому, а мама питає: “Що за гарний запах ти з собою принесло?” Котик відповідає: “Так пахне мій друг мишеня!” “Дуже добре, - відказує кішка. – Як ітимеш до свого смачного приятеля, поклич мене!”
У цю мить миша питає у своєї дитини: “Що за гидкий запах ти принесло?” Мишенятко пояснило: “Я гралося з кошеням!” “Та це ж загибель наша!” – злякалась і розгнівалася миша (Гвінейська казка).
     

Комментариев нет:

Отправить комментарий