Дистанційне навчання 9 клас

Українська мова.
                                                    Фразеологія.
1. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ
А комар носа не підточить
      Б сунути свого носа
В обкрутити довкола носа
       Г лишити з носом
           Д чути запах носом
2. Фразеологізмами є всі вислови, ОКРІМ
А ніде голці впасти            Б ніде голки взяти
В хоч голки збирай           Г як нитка за голкою
                 Д нікуди голки ткнути
3. Установіть значення наведених фразеологізмів. 1
Фразеологізм
Значення
1 вбивати клин
А нечесно наживатися
2 гріти руки
Б звільнятися від ілюзій
  3 спускатися з неба на землю
В домагатися залагодження справи
4 оббивати пороги
Г непослідовно діяти
Д сварити кого-небудь між собою
       4. Установіть значення наведених фразеологізмів. 
Фразеологізм
Значення
1 стріляний птах
А здоровий
2 книга за сімома печатями
Б приховане
3 кров з молоком
В досвідчений
4 гаряча голова
Г запальний
Д дурнуватий
5. Утворіть фразеологізми. 
1 підливати олії у
А полі
2 товкти воду у
Б допомогу
3 спіймати вітра в
В ступі
4 узяти ноги в
Г вогонь
Д руки
6. У фразеологізмах вертітися як … в окропі, влипнути як… в мед, чутно, коли і … летить, якась … вкусила замість крапок має бути слово
А птаха      Б курка      В муха      Г оса   Д бджола
7 У реченні Після важкого дня я дуже втомився замість виділених слів доречний фразеологізм
А не чув ні рук ні ніг             Б ні за цапову душу
В землі під ногами не чув     Г ні риба ні м’ясо
                   Д ні в сих ні в тих
8. Роль обставини виконує фразеологізм у реченні
А То все було якесь надумане, білими нитками шите.
Б Романові вдома довелося вперше покуштувати березової каші.
В Добре, що нагодився вчасно, бо пустили б за вітром усе село.
Г Усі звернули увагу, що Катруся розповідала похапцем, п’яте через десяте.
Д Рибалочка на бережку та рибоньку ловить, а милая по милому білі ручки ломить.
9. Установіть відповідність між фразеологізмом у реченні та його таксичною роллю. 
Речення
Член речення
1 Ця подія відбулася за царя Гороха.
А підмет
2 Од страху моя душа в п’яти сховалася.
Б присудок
3 Дівчата як кров з молоком намагалися переспівати парубків.
В додаток
4 Язикатій Хвесьці не можна казати нічого зайвого.
Г означення
Д обставина
10. Побудуйте речення з відповідними фразеологізмами. 
Речення
Фразеологізм
1 Чоловік злякався, хотів уже…
А не встромляти носа
2 Ти мусиш мовчати, а інші можуть…
Б п’ятами накивати
3 Щоб не бути винним, треба…
В глека розбити
4 Справжні друзі повинні…
Г ляси точити
Д пуд солі з’їсти
11. Доберіть синоніми до фразеологізмів. 
Фразеологізм
Синонім
1 ставати під вінець
А одним ликом шиті
2 заливати за шкуру сала
Б точити ляси
3 два чоботи пара
В брати шлюб
4 теревені правити
Г два рази ступнути
Д допікати до живого
12. Доберіть антоніми до фразеологізмів. 
Фразеологізм
Антонім
1 хоч головою об стінку товчи
А глянути гидко
2 хоч греблю гати
Б пальця в рот не клади
3 хоч у рамку вправ
В як заячий хвіст
4 хоч проти шерсті гладь
Г хоч мотузки крути
Д мухи не зачепить

                                              

                                   7 квітня

Українська мова.
Будова слова. Словотвір.
1. Правильно поділено на морфеми всі слова рядка

А з/нач/н/ий, папер/ов/ий, за/писа/ти

Б приказ/ка, при/дорож/н/ій, до/від/ник

В голосно, під/співува/ти, по/дар/у/нок

Г най/вищ/ий, пере/пис, доо/прац/юва/ти

Д мит/ець, с/тривож/ен/о, о/зим/ин/а

2. Нульове закінчення мають усі слова рядка

А шимпанзе, відповідь, зараз     Б совість, ніяк, провесінь

В монітор, відгомін, фосфор       Г нині, кратер, мандрівник

                 Д заповідь, пальто, кремезно

3. Спільнокореневими до слова літати є всі наведені слова, ОКРІМ

А літній      Б перелітний      В політ    Г летіти       Д льотчик

4. Спільнокореневими є всі наведені слова, ОКРІМ

А лисуватий        Б лисий         В лисина

Г полисіти           Д лисячий

5. НЕ МАЮТЬ закінчення всі слова рядка             

А мадам, метро, спересердя        Б зараз, працюючи, учень

В календар, зазвичай, івасі          Г факсиміле, пальто, швидко

                            Д магістраль, авеню, просто

6. Префіксальним способом утворено всі іменники варіанта

А співіснування, антициклон, безсмертя

Б переоблік, узлісся, правнучка

В присмак, передчуття, підборіддя

Г реорганізація, протидія, неправда

Д самовідданість, безнадія, контрудар

7. Суфіксальним способом утворено всі іменники варіанта

А єдність, шахіст, казкар

Б плаксій, веселун, міжряддя

В гордість, діяч, недогарок

Г мореплавець, хазяйка, скупій

Д хвалько, п’ятиборець, пісняр

8. Префіксально-суфіксальним способом утворено всі іменники варіанта

А безлюддя, прадід, подорожник

Б узгір’я, намордник, землерийка

В міжгір’я, прибічник, підвіконня

Г безмежжя, Засяння, рівноправ’я

Д підсніжинк, безнадія, Закарпаття

9. Способом складання основ утворено всі іменники варіанта

А здіймиголова, багаточлен, підрозділ

Б землероб, крутосхил, першоджерело

В м’ясорубка, активістка, пройдисвіт

Г відчайдух, протиставлення, пустоцвіт

Д дурносміх, листопад, прикордонник

10. Шляхом переходу однієї частини мови в іншу утворено слово, витлумачене в рядку

А мешканець Харкова           Б приміщення під землею

В огорожа з живих кущів     Г другий місяць року

                  Д атака у відповідь на атаку

11. Утворіть від поданих іменників прикметники за допомогою суфікса
Іменник
Суфікс
1 море
А -ов-
2 урожай
Б -ян-
3 гай
В -н-
4 зоря
Г -ськ-
Д -ин-
12. Установіть відповідність між словом і способом його творення.
Слово
Спосіб творення
1 перехід
А префіксальний
2 міжпланетний
Б суфіксальний
3 прочитання
В префіксально-суфіксальний
4 контрудар
Г безафіксний
Д складання

                                 

                                 
 

                             10 квітня

                     Українська література

        Контрольна робота №5 з теми :

                              "Світова велич українського поета"
1.У поемі «Кавказ» Т. Шевченко використав міфоло­гічний образ
А  Гефеста                                  В  Прометея
Б  Геракла                                 Г  Зевса
2.У посланні «І мертвим, і живим, і ненародженим...» поет звертається до
А до української еліти     Б до знедолених кріпаків
В до царя та вельмож       Г до міщан
3.Співзвучні головній думці поезії Т. Шевченка «Доля» рядки — це
А  Ти другом,         братом і сестрою сіромі стала.
Б  Ти не лукавила   зо мною...
В  Учися, серденько, колись з нас будуть люде, ти сказала
Г Ми просто йшли; у нас нема зерна неправди за собою.
4.Укажіть, який художній засіб створення комічного використано в поданому нижче уривку з поеми «Кавказ» Т. Шевченка.
По закону апостола Ви любите брата!
Суєслови, лицеміри,
Господом прокляті!
А гумор                                    В сатиру
Б іронію                                    Г сарказм
5.Романтичний тип жіночої долі втілений Т. Шевчен­ком у творі А «Катерина»
Б «У нашім раї на землі...»
В «Наймичка»
Г «На панщині пшеницю жала...»
6.Ганна з поеми Т. Шевченка «Наймичка» до кінця життя не признавалася Маркові, що вона його мати, тому що боялася
А його гніву, осуду               В зайвих клопотів
Б йому зашкодити                Г презирства односельців
7. Установіть відповідність між уривком Т. Шевченка та його назвою.
1. Тепер їй любо, любо жити.                   А « Кавказ »
Вона серед ночі встає,                               Б   «І мертвим, і живим...»
І стереже добро своє...                               В «Росли укупоч­ці, зросли...»
2.Подай же й нам, всещедрий Боже!        Г «Катерина»
Отак цвісти, отак рости,                        Д«У нашім раї на землі...»
Так одружитися і йти,
Не сварячись в тяжкій дорозі...
3. Нам тільки сакля очі коле: чого вона
 стоїть у вас не нами дана...
4.Вміла мати брови дати, карі оченята,
та не вміла на сім світі щастя-долі дати.
8. Порівняйте образи Катерини з однойменної поеми Т. Шевченка та , Ганни з поеми «Наймичка».
9.Виконайте одне із завдань.
 А Напишіть висловлення з теми: «Неприйняття насильства, осуд загарбницьких війн — це рух у напрямку до демократії, вимога сучасності» (за творами Т. Шевченка та власними спостережен­нями й міркуваннями).
Б Придумайте і запишіть диспут з опонентом про те, наскільки важливим є почуття солідарності з національно-визвольною бо­ротьбою інших народів.




24 квітня
Українська література 
П. КУЛІШ "ЧОРНА РАДА"


Диктант «Питання – відповідь»

1.Як називається зображена у «Чорній раді» епоха?  

2. Як звати попа й одночасно полковника?

3.  Хто викупив з турецької неволі Василя Невольника?

4.Хто гостював на хуторі Хмарище, коли туди приїхав Шрам? 

5.Хто промовляє слова: «Бгатці! От я почувсь недобре, ходімо лиш до хати. Там нам дадуть… вареників…» ?  

6.За що Кирила Тура покарали біля стовпа? 

7. Кому Яким Сомко адресує слова: «Чужою смертю не куплю собі волі?» 

8. Кого характеризує словами  «Орел, а не козак!» Василь Невольник? 

9. Кого Сомко «велів посадити верхи на свиню да й провезти по всьому Гадячу»?

10.Як іще називали Івана Мартиновича Брюховецького? 

11.За ким Сомко міг безперешкодно покинути глибку? 

12. Який підзаголовок має роман «Чорна рада»? 

Кожна відповідь оцінюється  в 1 бал

21квітня
Українська мова.
Іменник.

1. Усі слова є іменниками в рядку
  А виконання, виконавець, виконавши
       
Б книгарня, книжник, книгозбірня
В соловей, соловенятко, солов’їний           
Г завідувач, завідувачка, завідувати
 
Д зеленаво,зеленка, зелень
2. Чоловічий рід мають усі іменники варіанта
  А ступінь, балет, аташе, вісь
       
Б запис, галузь, нежить, гіпс
  В збір, торнадо, шинель, стен
        
Г важіль, грань, дріб, ідальго
 Д ячмінь, тюль, колібрі, висип
3. Середній рід мають усі іменники варіанта
  А кашне, метро, колібрі, манго
   
Б кохання, листя, шосе, Черкаси
В ЄС, завдання, збіжжя, пенсне   
Г кафе, шимпанзе, каное, відео
  Д Тбілісі, бароко, купе, таксі
4. Спільний рід мають усі іменники варіанта
  А нероба, забіяка, юрист, бідолаха
       
Б незграба, суддя, тренер, сирота
 В ледащо, лівша, рева, листоноша
         
Г староста, професор, зануда, базіка
 Д ябеди, замазура, вельможа, роззява
5. До одного роду належать усі іменники в рядку
А Делі, Чернівці, Мехіко
          Б Стамбул, Сочі, Чикаго
В Сена, Дністер, Міссурі
          Г Нікарагуа, Китай, Чилі
                             Д Токіо, Сухумі, Онтаріо
6. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно
Б довгий тунель, важка путь, перспективний інженер
В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно
Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое
Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже
7. Граматична помилка є в рядку
  А постійиий головний біль
                  
Б безпечний засіб від нежиті
 В зробити щеплення від кору
              
Г полоскання морською сіллю
  Д скористатися маззю від мозолів
8. Лише в однині вживаються всі іменники рядка
А вазон, прикрість, зелень
             Б Крим, молоко, залізо
В Дністер, козацтво, ім’я
               Г людство, сум, мальва
                      Д радість, золото, вітер
9. Лише в множині вживаються всі іменники рядка
 А Карпати, проблеми, вечорниці
         
Б входини, народи, Альпи
  В дріжджі, заручини, обличчя
              
Г перемовини, двері, ножиці
  Д уста, м’ясниці, перешкоди
10. До першої відміни належать усі іменники варіанта
  А ясла, кума, площа, межа
              
Б староста, хлоп’я, вулиця, кузня
 В сестра, воєвода, суддя, верба
        
Г кенгуреня, душа, дорога, ріка
  Д жага, Лука, чебуречна, миля
11. До другої відміни належать усі іменники варіанта
  А поріг,брокер, день, тюль
               
Б вікно, пальто, метро, мило
 В барліг, брат, курінь, путь
              
Г хмарище, кіно, колесо, дерево
  Д буття, зайченя, волосся, щастя
12. До третьої відміни належать усі іменники варіанта
А вість, якість, куліш
                    Б постать, мати, стать
В тінь, нежить, гармонь
                Г повінь, осінь, Сибір
                       Д печать, лінь, стиль
13. До четвертої відміни належать усі іменники варіанта
А плем’я, полум’я, ім’я
Б сім’я, дитина, курчатко
В маля, дівча, ластовенятко
Г козеня, курча, слоненя
Д тім’я, ведмежа, криця
14. До жодної з відмін не належать усі іменники варіанта
  А устаткування, жалюзі, алібі
               
Б Чернівці, леді, штани
 В дощі, Черкаси, маестро
                      
Г міськрада, метро, рандеву
  Д вечорниці, АТС, дно
15. Прочитайте фрагмент поезії.
З того часу в Україні жито зеленіє;
Не чуть плачу, ні гармати, тільки вітер віє,
Нагинає верби в гаї, а тирсу на полі.
Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників твердої групи.
А 4
        Б 5          В 7        Г 8        Д 10
16. Прочитайте фрагмент поезії.
На розпутті кобзар сидить
Та на кобзі грає:
Кругом хлопці та дівчата —
Як мак процвітає.
Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників м’якої групи.
А 2
        Б 3            В 4    Г 5      Д6
17. Прочитайте фрагмент поезії.
Садок вишневий кало хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.
Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників мішаної групи.
А 1
       Б 2      В3        Г 4          Д 5
18. З’ясуйте, яким членом речення виступає виділений іменник.
Людина приходить у цей світ для любові і добра.
А підмет          Б присудок           В додаток        
Г означення    Д обставина
19. Помилку допущено в слові
  А кручою
         Б шахтарем        В вишнею         
Г мрякою        Д мрією
20. Літеру е (є) треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
  А поезі..ю, видовищ..м, козацтв..м       
Б топол..ю, віял..ю, відвідувач..м
  В кобз..ю, учител..м, товариш..м           
Г віконц..м, спроб..ю, сторож..м
                                 Д прізвищ..м, корова..м, ледар..м
21. Закінчення -а (-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
 А супутник, пасажир, коледж
        
Б Кривий Ріг, язик, Ташкент
  В портфель, гопак, кілометр
          
Г Крим, Конотоп, Марсель
  Д усміх, агроном, сантиметр
22. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
А сюжет, хокей, ставок
          Б вогонь, завод, конфлікт
В хор, бальзам, мільйон
          Г барвінок, дощ, гараж
                              Д тиждень, рік, палац
23. Правильно вжито відмінкове закінчення обох іменників варіанта
А тривалого терміну, іншомовного терміну
Б побудувати з каменя, не лишити жодного каменя
В розрахункового рахунку, рахунка матчу
Г мер міста Ванкуверу, територія острова Ванкуверу
Д королівського балу, урахування середнього бала
24. Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку
А Романівна, Лукич
           Б Савівна, Вячеславович
В Олексіївна, Олегович
    Г Іллінічна, Тарасович
                      Д Василівна, Свиридович


 Кожна відповідь оцінюється  в 0,5 бал

Комментариев нет:

Отправить комментарий